SIGNES D’ALERTA

Que ells siguin petits no vol dir que els seus problemes també ho siguin.
Signes Alerta

Un diagnòstic precoç és molt important, per això us volem ajudar amb alguns dels principals signes d’alerta a tenir en compte:

  • Quan el meu fill parla sovint no s’entén el que diu.
  • Explica les coses desordenadament. No estructura correctament les frases.
  • Li costa llegir, s’inventa paraules i fa moltes faltes.
  • No és capaç d’explicar el que ha fet. Sempre li hem de treure a força de preguntes.
  • Parla diferents idiomes, però no utilitza bé les estructures, les confon i les barreja.
  • Després d’una embòlia o vessament cerebral, no parla, no llegeix o no escriu.
  • Pateix una malaltia neurològica degenerativa i va perdent el llenguatge.
  • Repeteix sovint l’inici de les paraules com si quequegés.
  • No pronuncia bé alguns sons com la s, r, o ll.
  • Confon els sons quan ha d’escriure una paraula.
  • Parla massa lent o massa ràpid i no se l’entén.
  • Tots els nens i nenes del curs ja parlen bé i ell encara no.
  • Sempre torna de colònies amb disfonia i recupera la veu al cap d’un parell de dies.
  • Quan llegeix respira irregularment, com si s’ofegués.
  • Torna a casa cansat de veu, sense ganes de parlar més.
  • Parla molt i la veu ja no té potència. Tendeix a cridar en lloc de parlar.
  • Timbre de veu apagat, sense matisos i li falta potència.
  • No acaba de recuperar la veu després d’un constipat.
  • Entonació monòtona.
  • Respira per la boca i sovint ronca.
  • Tendeix a anar amb la boca oberta.
  • Baveja.
  • Presenta una maloclusió dental i la llengua es posiciona a nivell anterior.
  • Necessita aparell d’ortodòncia. No empassa bé.
  • Menja massa lent o massa ràpid. És molt selectiu amb les textures.
  • Dificultat en mossegar, mastegar i empassar. Té moltes restes de menjar a la boca.
  • Tendeix a estrènyer molt la mandíbula (bruxisme).
  • Es passa hores davant dels llibres i aconsegueix resultats escassos.
  • Estudia a última hora i els resultats són justos. No té interès.
  • No sap extreure els conceptes més importants.
  • Llegeix i escriu amb dificultats i no sap explicar el que ha llegit.
  • Confon les lletres de simetria oposada: p/q, b/d, m/w.
  • Sap la mecànica dels exercicis però no l’aplica als problemes matemàtics.
  • Sap fer els deures però no sap posar-se a estudiar.
  • Li costa concentrar-se i no aprofita el temps.
  • Té dificultat per relacionar-se amb els companys.
  • Presenta rebequeries excessives i habituals. Poca tolerància a la frustració.
  • Manté respostes no ajustades a les emocions. Baixa autoestima.
  • Alteracions de la son (terrors nocturns, malsons, insomni i hipersòmnia).
  • Hi ha dificultat en seguir normes i límits i presenta conductes desafiadores.
  • Hi ha preocupació, ansietat, tristesa, canvis freqüents d’humor.
  • Sovint té pensaments obsessius o comportaments compulsius. Retraïment o aïllament.
  • Tendència a relacions addictives (a substàncies, persones, mòbils, videojocs, noves tecnologies, etc).

CONSULTA EXPRESS

Si tens un dubte puntual o vols saber si et podem ajudar, envia’ns un missatge sense compromís ara mateix i un membre de l’equip LIPSI us respondrà el més ràpid possible.

DEMANAR CITA

Consulta’ns per posar data a una primera visita.